Βιβλιο

Βιβλιο
ΜΕ αρέσει το βιβλίο ΑΦΟΥ!!! και η αγάπη μου αυτή με ώθησε στη δημιουργία αυτού του ιστολογίου όπου θα μοιράζομαι την αγάπη μου αυτή παρουσιάζοντας σας τις απόψεις μου για τα βιβλία που με ταξιδεύουν καθώς και προτάσεις ,νέες κυκλοφορίες καθιερωμένων και πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων καθώς και βιβλιοπαρουσιάσεις στην πόλη μου Θεσσαλονίκη ΑΦΟΥ !!!

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

ΟΛΙΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ ΚΑΡΔΙΑΣ-ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ


ΜΕ αρέσει το βιβλίο ΑΦΟΥ και ακολουθώ-διαβάζω την κ.Παναγοπούλου από το πρώτο της βιβλίο μια και με κέρδισε με τον τρόπο που ψυχογραφεί τους ήρωες της καθώς και από το γεγονός πως χρησιμοποιεί έντονα το στοιχείο της ανατροπής σε όλα της τα βιβλία.

Το νέο της βιβλίο "Ολική έκλειψη καρδιάς" οφείλω να ομολογήσω πως με κέρδισε πριν ακόμα κυκλοφορήσει, όταν διάβασα στο οπισθόφυλλο και σε δημοσιεύσεις της συγγραφέως πως διαδραματίζεται στην πιο αγαπημένη δεκαετία της ζωής μου, τα '80ς!!!Γιατί όπως γράφει στο εισαγωγικό σημείωμα "Η δεκαετία του 80 είναι τα νιάτα μου. Τα πιο ανέμελα χρόνια της ζωής μου".
Και μπορεί να πέρασαν αρκετά ή μάλλον πολλά χρόνια από τότε αλλά όσα ζήσαμε ήταν τόσο έντονα που χαράχτηκαν ανεξίτηλα στην καρδιά και το μυαλό και αρκεί ένας στίχος τραγουδιού που ακούν οι κόρες μου σήμερα ή μια ταινία να τα ξαναφέρουν στο μυαλό και να μου δίνουν την αίσθηση άλλοτε πως έγιναν χθες και άλλοτε σαν να πέρασαν αιώνες όταν βλέπω πως ζουν τα παιδιά μας σήμερα...

Ιούλιος του 1983 μια παρέα αδερφικών φίλων, 3 κορίτσια οι Άγγελοι του Τσάρλι(αγαπημένη σειρά της εποχής!!!) όπως αυτοαποκαλούνταν και τρία αγόρια, από τον Πειραιά ταξιδεύει για διακοπές στην Τήνο. Ο σύντροφός της Αρετής θα εξαφανιστεί μυστηριωδώς και οι αρχές θεωρούν πως έπεσε στη θάλασσα και πνίγηκε.

 Πέντε χρόνια αργότερα και ενώ οι ζωές όλων έχουν αλλάξει λόγω του τραγικού αυτού γεγονότος,  η Αρετή θα παντρευτεί  αιφνιδιαστικά έναν συνάδελφο της, θα προσκαλέσει τους φίλους της στο νέο της σπίτι να τους τον γνωρίσει και εκεί μια εικόνα του έκτακτου δελτίο ειδήσεων θα ανατρέψει τα πάντα!!!
Η νέα ζωή που προσπαθεί να χτίσει η Αρετή θα καταρρεύσει σαν κάστρο στην άμμο, θαμμένα ψέματα και μυστικά θα βγουν στην επιφάνεια και η φιλία των έξι φίλων θα δοκιμαστεί σκληρά!!

Η συγγραφέας  χωρίζει το βιβλίο σε επτά μέρη και χρησιμοποιώντας έξυπνα την εναλλαγή του χρόνου 5 χρόνια μπρος-πίσω σε κάθε μέρος, και κάποιες ώρες-μέρες σε κάθε κεφάλαιο, καταφέρνει να κρατήσει τον αναγνώστη σε εγρήγορση και αγωνία ως την τελευταία σελίδα. Αποκαλύψεις που έρχονταν σταδιακά στο φως ανέτρεπαν την εικόνα που είχα σχηματίσει για τους ήρωες της και βοηθούσαν να κατανοήσω-νιώσω τις σκέψεις, αποφάσεις, πράξεις τους. Και ταυτόχρονα ξύπνησαν μνήμες από τα δικά μου εφηβικά χρόνια που τότε όλα ήταν αλλιώς..

Τότε που χάναμε την αίσθηση του χρόνου όταν είμασταν με φίλους, φίλους καρδιάς που μεγαλώναμε μαζί και ήταν πάντα εκεί στα εύκολα, μα κυρίως στα δύσκολα, τότε που με μικροψεματάκια στους γονείς μας και την κάλυψη των φίλων δίναμε ραντεβού σε καφετέριες και ντισκοτέκ, που φλερτάραμε με τα μάτια και αφιερώναμε τραγούδια στο ραδιόφωνο, που ξεκινούσαμε υποτίθεται με τους φίλους μας για εκδρομές-διακοπές και καταλήγαμε άλλος ... για Χίο τράβηξε κι άλλος για Μυτιλήνη με το έτερον ήμισυ, τότε  που μπορεί να μην είχαμε τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία στους νέους σήμερα αλλά όλα ήταν πιο απλά, πιο ζεστά, πιο όμορφα.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη συγγραφέα που με την ξεχωριστή γραφή της με ταξίδεψε στα πιο υπέροχα χρόνια της ζωής μου, μου ξύπνησε υπέροχες αναμνήσεις από τραγούδια (λατρεύω το Total eclipse of the heart!!!) , ταινίες που αγαπώ και ταυτόχρονα ανέσυρε από τη μνήμη παρόμοιες καταστάσεις που βίωσα εγώ και οι φίλες μου και μου θύμισαν την αξία της φιλίας και της οικογένειας. Γιατί ο αληθινός φίλος στηρίζει στα εύκολα και τα δύσκολα, είναι εκεί όταν σε τυφλώνει ο έρωτας, για να ξεθολώσει το τοπίο και να σε βοηθήσει να δεις τον άλλο στην πραγματική του διάσταση και όχι μόνο την εικόνα που σχηματίζεται από τη ματιά του ερωτευμένου, σε σηκώνει όταν πέφτεις πονάει με τον πόνο σου χαίρεται με τη χαρά σου.

Το τι συνέβει εκείνη τη βραδιά στο  πλοίο για την Τήνο δεν μπορώ να σας το πω αλλά θα σας προτείνω να το ανακαλύψετε μόνοι σας διαβάζοντας το βιβλίο αυτό!!Σας περιμένει ένα υπέροχο ταξίδι σε μια αστραφτερή δεκαετία πλημμυρισμένη με υπέροχες ταινίες και τραγούδια που έχουν διαχρονική αξία και σιγοτραγουδάμε εμείς, τα παιδιά μας....
Ένα βιβλίο, που μου χάρισε ένα  μαγικό ταξίδι  την δύσκολη αυτή  περίοδο του εγκλεισμού και που σκέφτομαι να επαναλάβω σύντομα!!Για την ώρα παίρνω την Παταπούφα μου αγκαλιά, ένα Σιγάγο και ένα Lucky Cap (το παγωτό τρώγεται όλες τις εποχές!!!) και πάω να ξαναδώ το Dirty Dancing και το Footloose!!!!

ΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Μερικές φορές αισθάνομαι κι εγώ κουρασμένη ακούγοντας τον ήχο των δακρύων μου. Άλλες, φοβάμαι πως τα καλύτερά μας χρόνια έχουν ήδη περάσει. Μα δεν μπορώ να κάνω τίποτα. Βιώνω μια ολική έκλειψη καρδιάς. A total eclipse of the heart.

Ιούλιος 1983. Μια παρέα, φίλοι από τον Πειραιά από την παιδική τους ηλικία, ταξιδεύει για την Τήνο. Ενώ βρίσκονται εν πλω, ο σύντροφος της Αρετής εξαφανίζεται μυστηριωδώς και οι αρχές θεωρούν πως έπεσε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες στη θάλασσα και πνίγηκε.

Ιούλιος 1988. Η Αρετή παντρεύεται αιφνιδιαστικά με έναν συνάδελφό της και προσκαλεί τους φίλους της στο νέο της σπίτι. Το έκτακτο δελτίο ειδήσεων της κρατικής τηλεόρασης ανατρέπει μέσα σε μια στιγμή τα πάντα! Τα θαμμένα ψέματα βγαίνουν ορμητικά στην επιφάνεια. Οι λανθασμένες επιλογές τού χθες στοιχειώνουν το σήμερα. Η φιλία συγκρούεται μετωπικά με τον έρωτα…

Μια καταιγιστική περιπέτεια με φόντο την αστραφτερή δεκαετία του ’80. Το θρυλικό πάρτι του Κηλαηδόνη στη Βουλιαγμένη και το λούνα παρκ Ροντέο στο Καλαμάκι. Οι πούλιες και τα ξεβαμμένα τζιν. Οι περμανάντ, οι φράντζες και οι χαίτες-λασπωτήρες. Οι θρυλικές ατάκες, οι μουσικές και οι ταινίες. Όλα μαζί μάς μεταφέρουν σε μια εποχή χωρίς κινητά τηλέφωνα, διαδίκτυο και σόσιαλ μίντια. Τότε που τα απλά πράγματα ήταν «και πολλή φάση, δικέ μου». Τα φιλαράκια «την έβρισκαν» να τα λένε από κοντά. Οι ερωτευμένοι επικοινωνούσαν με τραγούδια «αφιερωμένα εξαιρετικά». Και οι άνθρωποι, «βασικά», κοιτάζονταν στα μάτια…
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου