Βιβλιο

Βιβλιο
ΜΕ αρέσει το βιβλίο ΑΦΟΥ!!! και η αγάπη μου αυτή με ώθησε στη δημιουργία αυτού του ιστολογίου όπου θα μοιράζομαι την αγάπη μου αυτή παρουσιάζοντας σας τις απόψεις μου για τα βιβλία που με ταξιδεύουν καθώς και προτάσεις ,νέες κυκλοφορίες καθιερωμένων και πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων καθώς και βιβλιοπαρουσιάσεις στην πόλη μου Θεσσαλονίκη ΑΦΟΥ !!!

Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ "ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΣΠΑΝΙΑ" ΤΗΣ κ.ΑΓΑΠΗΣ ΝΤΟΚΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 29/11/2017 ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΑΣ ΑΦΟΥ!!!


Η Αγάπη Ντόκα παρουσιάζει για δεύτερη φορά στον ΙΑΝΟ την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2017 στις 6.00 μ.μ το πρώτο της βιβλίο με τίτλο Καταδικασμένη να είμαι σπάνια, εκδόσεις Θερμαϊκός, με αφορμή την κυκλοφορία της β' έκδοσης του και της συμπλήρωσης ενός χρόνου κυκλοφορίας. Θα μιλήσουν οι: Ζωγραφιά Τσαβέα συγγραφέας, Δημήτρης Άνεμος συγγραφέας. Συντονίζει η Κατερίνα Ρόη. Χαιρετισμό θα απευθύνει η Άννα Φαχαντίδου Πρόεδρος Ένωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος (ΕΛΒΕ). Δραματοποίηση - Θεατρική Ανάγνωση: Νίκος Ιγνατιάδης εικαστικός, Χαρά Γκιουσλή ηθοποιός, Δόμνα Κουτσουμπάκη ηθοποιός. Μουσική: Δημήτρης Κεχαγιάς.



Ο λύκος υπάρχει στην ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας για να µας δείξει τους ανθρώπους που πρέπει να προσέχουµε. Το πριγκιπόπουλο στην ιστορία της Σταχτοπούτας υπάρχει για να µας δείξει ότι ζει εκεί έξω κάποιος ιδανικός για κάθε κοπέλα. Τα τρία γουρουνάκια υπάρχουν για να µας δείχνουν πώς πρέπει να χτίζουµε τη ζωή µας, για να µην µπορεί κανείς να γκρεµίσει τους κόπους µας. Το ασχηµόπαπο υπάρχει για να µας δείξει ότι πίσω από κάθε φαινοµενικά άσχηµο άνθρωπο κρύβεται ένας κύκνος που εµφανίζεται µε τον καιρό. Η µάγισσα στην ιστορία της Χιονάτης υπάρχει για να µας δείξει ότι οι προθέσεις των ανθρώπων δεν είναι πάντα αγνές. Ο γράφων (συγγραφέας όπως αποκαλείται) κάποιες φορές γράφει τα πράγµατα όπως έχουν. Κάποιες φορές µπορεί να µειώνει ή να υπερβάλλει. Κάποιες φορές γράφει προσωπικές ιστορίες και κάποιες φορές γράφει ιστορίες που έχει ακούσει. Κάποιες φορές συνδυάζει δικά του βιώµατα µε βιώµατα άλλων ανθρώπων. Όπως και να έχει, κάθε ιστορία κρύβει αλήθειες. Και δείχνει πώς αυτές οι αλήθειες µπορούν να µοιάζουν µε ψέµατα. Με υπερβολές. Μα καµιά φαντασία δεν είναι ικανή να ξεπεράσει την πραγµατικότητα. Καµιά ιστορία δεν µοιάζει αληθινή. Γιατί όλοι αποκλείουν ότι αυτό που διαβάζουν µπορεί να συµβεί. Και φτάνει µια στιγµή που έρχονται αντιµέτωποι µε κάτι που τους αφήνει άφωνους. Και δικαιώνουν κάθε βιβλίο και κάθε ταινία που έχει κυκλοφορήσει και που δεν πίστεψαν. Συνηθίζουµε να γράφουµε στους προλόγους των βιβλίων: "Τα πρόσωπα και οι καταστάσεις που περιγράφονται εδώ ουδεµία σχέση έχουν µε την πραγµατικότητα". Δεν έχουν;...

Μέχρι τότε ας γνωρίσουμε την συγγραφέα κ.Αγάπη Ντόκα μέσω του βιογραφικού της και μερικών ερωτήσεων μου που με προθυμία δέχθηκε να απαντήσει και την ευχαριστώ πολύ!!!!


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο πελαργός με προσγείωσε τη μέρα των Χριστουγέννων του 1963 στη Θεσσαλονίκη!
Στην πόλη που γράφεται με δύο σίγμα και προφέρεται με πολλά λάμδα, που όλα είναι χαλαρά και πίνουμε φραπέ με το καλαμάκι, εδώ μεγάλωσα, πήγα Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο, έμαθα Αγγλικά-Γαλλικά-Ιταλικά, παντρεύτηκα και απέκτησα δυο κόρες κι εγγόνια!
Δούλεψα ως ντίλερ σε τάπερ και καλλυντικά, βοηθός μηχανογράφησης σε εκπαιδευτικό οργανισμό, ταμίας, προϊσταμένη, υπεύθυνη καταστήματος, γραμματέας σε δικηγορικό γραφείο, τόσο ώστε να μην δικαιούμαι σύνταξης!
Είμαι μέλος της Ένωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος (ΕΛΒΕ).
Έχω πάρει μέρος με τα κείμενά μου Στην κρίση μη μ’ αγαπάς και Να το αποφεύγεις το ηλιοβασίλεμα στο συλλογικό βιβλίο «Αχτίδες στο σκοτάδι» (εκδ. Ανάτυπο, 2016).
Έχω λάβει Έπαινο για το διήγημά μου Χίλιες και μία νύχτες στον διαγωνισμό Λογοτεχνικές πένες 2016 που συνδιοργάνωσαν οι εκδόσεις Γράφημα και το GoodBooksweb.com.
Το διήγημά μου Το θλιμμένο παλικαράκι έλαβε Τιμητική Διάκριση Συμμετοχής από την ΕΛΒΕ σε μια συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος για το Λογοτεχνικό Αναλόγιο 2017.
Το διήγημά μου Α, ρε μαλάκα… κατέλαβε την 2η θέση στον 5ο Διαγωνισμό Ελεύθερης Γραφής που συνδιοργάνωσαν οι εκδόσεις Γράφημα και τα koalakia.blogspot.com (2017).
Από τον Νοέμβριο του 2016 κυκλοφορεί το βιβλίο μου Καταδικασμένη να είμαι σπάνια από τις εκδόσεις Θερμαϊκός του Ιανού. Αυτή είναι η πρώτη μου απόπειρα να γράψω κάτι ολοκληρωμένο, γιατί από χαρτιά, χαρτούδια και χαρτάκια μέσα στα συρτάρια,  πάνω στα τραπέζια και στα ράφια, άλλο τίποτα!


Επικοινωνήστε με τη συγγραφέα:
e-mail: agapidoka@gmail.com

facebook: Agapi Doka & Αγάπη Ντόκα

ΕΡΩΤΗΣΗ:1)Σε ποια ηλικία ήταν η πρώτη επαφή σας με το βιβλίο. Θυμάστε το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε;

Μεγάλωσα σε μια οικογένεια που δεν είχε στη βιβλιοθήκη της παρά την Άννα Καρένινα, τον Δωδεκάλογο του Γύφτου και μερικά ακόμη κλασσικά βιβλία. Ούτε που τους έδινα σημασία. Στην Α’ Λυκείου μού έδωσε ένας φίλος να διαβάσω τα βιβλία του  Έριχ Φον Ντένικεν. Αυτά ήταν τα πρώτα μου αναγνώσματα. Και μετά διάβασα και τα της βιβλιοθήκης του σπιτιού!


ΕΡΩΤΗΣΗ:2) Έχετε συγκεκριμένη προτίμηση στα λογοτεχνικά σας αναγνώσματα;

Ξεκίνησα με επιστημονική φαντασία, πέρασα σε παιδοψυχολογία, αυτοβελτίωση, ψυχολογία, μυθιστόρημα. Επέλεξα το μυθιστόρημα για τη βύθιση στους κόσμους του. Και τελευταία με ελκύουν πολύ και τα διηγήματα για την έντασή τους.


ΕΡΩΤΗΣΗ:3)Θα μπορούσατε να μου πείτε μερικούς από τους αγαπημένους σας συγγραφείς ή σας ...βάζω δύσκολα;

Καθόλου δύσκολα! Ο κάθε συγγραφέας έχει να σου δώσει κάτι διαφορετικό, είτε πρόκειται για το ύφος της γραφής του, είτε για τον χειρισμό της πλοκής των ιστοριών του, είτε για την δομή των χαρακτήρων των ηρώων του. Πάντα αναφέρω την Έλενα Ακρίτα, που η χιουμοριστική της γραφή ξεκλείδωσε μέσα μου και την δική μου. Υποκλίνομαι στον κάθε συγγραφέα που, όταν κλείνω το βιβλίο του, ανοίγει ένα παράθυρο μέσα μου.  


ΕΡΩΤΗΣΗ:4)Τι αποτέλεσε το έναυσμα για να ξεκινήσετε να γράφετε;

Μικρή έγραφα ημερολόγιο. Έχω γεμίσει τετράδια και τετράδια! Γεγονότα που μου συνέβαιναν και που σ’ εκείνη την τρυφερή ηλικία, είχαν κάτι ξεχωριστό να πουν στην άπλαστη ψυχή μου. Μεγαλώνοντας, τα ημερολόγια παροπλίσθηκαν σε κάποιο κουτί αναμνήσεων. Τη θέση τους πήραν άλλα τετράδια-μπλοκ-χαρτάκια. Νομίζω πως το γράψιμο είναι ένα μικρόβιο που καταλαμβάνει το νου και τα δάχτυλα, και ζητούν ως ίαση ένα μολύβι. Πάσχω κι εγώ από μολυβοχαρτομανία! 


ΕΡΩΤΗΣΗ:5)Πώς ξεκίνησε η συγγραφή του βιβλίου σας "Καταδικασμένη να είμαι σπάνια" και γιατί επιλέξατε αυτόν τον τίτλο και αυτό το εξώφυλλο;

Αρκεί ένα κάτι που κάνει το κλικ! Για μένα αυτό το κάτι ήταν μια φράση από τα αποφθέγματα του Λα Ροσφουκώ, την οποία έχω συμπεριλάβει στο οπισθόφυλλο του βιβλίου: «Μπορεί κανείς να βρει γυναίκες που δεν είχαν καμία ερωτική σχέση στη ζωή τους, αλλά είναι σπάνιο να βρει γυναίκες που είχαν μόνο μία». Η λέξη σπάνιο ήταν αυτή που τράβηξε την προσοχή μου. Αυθόρμητα μού ήρθε και ο τίτλος και ολόκληρη η ιστορία.
Το εξώφυλλο ήταν μία πρόταση του γραφιστικού τμήματος του εκδοτικού μου, η οποία με ενθουσίασε! Και μας δικαίωσε όλους, καθώς επιλέχθηκε ως ένα από τα εννέα καλύτερα εξώφυλλα του 2016.


ΕΡΩΤΗΣΗ:6)Μια και είναι το πρώτο σας βιβλίο και δεν γνωρίζουμε τη γραφή σας, τι πιστεύετε ότι προκαλεί τον αναγνώστη να σας διαβάσει, να σας γνωρίσει? Το εξώφυλλο? Το οπισθόφυλλο? Πείτε μου δυο λόγια για την ιστορία.....

Το πρώτο πράγμα που βλέπει ο αναγνώστης στο βιβλίο μου είναι ο τίτλος του, τόσο έξυπνα τοποθετημένος μέσα στην κώμη μιας κοπέλας, που τον προκαλεί να μαντέψει τι μπορεί να αφορά αυτή η ιστορία. Βλέπει το όνομα. «Ποια είναι αυτή;» μάλλον σκέφτεται. «Καινούρια;» Το επόμενο που θα κάνει είναι να το πάρει στα χέρια του και να διαβάσει το οπισθόφυλλο. Εκεί καταλαβαίνει πως πρόκειται για ένα βιβλίο με χιούμορ, αλλά και με ερωτήματα. Πιθανώς ν’ ανοίξει να διαβάσει λίγο απ’ τον πρόλογο, λίγο απ’ το πρώτο κεφάλαιο και λίγο από μια τυχαία σελίδα. Όταν τον κερδίσουν όλα αυτά, θα το πάει στο ταμείο!

Η ιστορία είναι η εξής: η Χαρά είναι παντρεμένη με τον Τάκη κι έχουν έναν γιο. Κάποια στιγμή, διαβάζει το απόφθεγμα του Λα Ροσφουκώ κι επειδή δεν έχει γνωρίσει άλλον άντρα στη ζωή της, πιστεύει ότι πάσχει από μία σπάνια αρρώστια: την Διαβιομονογαμία! Αρχίζει να κάνει βουτιές μέσα της, προσπαθώντας ν’ ανακαλύψει ποιο είναι πιο σημαντικό: τα Πρέπει του κόσμου ή τα Θέλω τα δικά της; Ερωτεύεται τον Γιάννη, έναν συνάδελφό της και μπαίνει στο δίλημμα: να μείνει στη σιγουριά ή να πάρει το ρίσκο; Στο θέμα της έχει συμπαραστάτες τις φίλες της, που την βοηθάνε να κάνει κι άλλα μακροβούτια. Τι θα αποφασίσει τελικά; Θα δεχτεί το δώρο του Σύμπαντος ή θα το απορρίψει; Και – σε κάθε περίπτωση – γιατί;


ΕΡΩΤΗΣΗ:7)Ποιον ήρωα ξεχωρίζετε από το έργο σας και γιατί?

Ο καθένας τους είναι ένα δημιούργημά μου. Είναι σαν να θέλεις να ξεχωρίσεις ένα απ’ τα παιδιά σου. Δεν μπορείς, γιατί τα αγαπάς για διαφορετικούς λόγους, ακόμα κι αν νευριάζεις μαζί τους. 


ΕΡΩΤΗΣΗ:8)Το τελευταίο σας δημιούργημα κυκλοφόρησε πριν ένα χρόνο, έχετε ήδη ξεκινήσει να προετοιμάζετε/γράφετε κάτι καινούριο? Μήπως έχετε και άλλες ανέκδοτες ιστορίες?

Οι άνθρωποι που γράφουν, έχουν στα συρτάρια τους μπόλικο υλικό και συνεχώς προστίθεται και καινούριο. Υπάρχουν και στα δικά μου ιστορίες, που δεν ξέρω την τύχη τους στο μέλλον. Όμως έχω ξεκινήσει να γράφω κάτι καινούριο και ελπίζω οι ατίθασοι ήρωές του να μπουν σε μια σειρά και να μ’ αφήσουν να το τελειώσω.


ΕΡΩΤΗΣΗ:9)Ποιο βιβλίο διαβάζετε αυτό το διάστημα;

Αυτή τη στιγμή κανένα. Κάνω κάτι σαν αγρανάπαυση, μετά από αρκετά βιβλία που διάβασα τον τελευταίο καιρό. Παθαίνουμε όλοι υπερδοσολογία και χρειαζόμαστε λίγο χρόνο για να σβηστούν τα συναισθήματα που αναδύονται και αναβλύζουν από μέσα μας, όταν τελειώνουμε ιστορίες που, όχι απλά μας αγγίζουν, αλλά μας κατακλύζουν. 


ΕΡΩΤΗΣΗ:10)Θα ήθελα να μοιραστείτε με τους αναγνώστες του blog μας, τη φράση που σας εκφράζει, το τραγούδι που σας αντιπροσωπεύει και την αγαπημένη σας ταινία .Ίσως είναι περισσότερα από ένα, αλλά πείτε τα πρώτα που σας έρχονται στο μυαλό για το καθένα από αυτά..

Φράση: Κανείς δεν θ’ ανεβεί στην πλάτη σου αν δεν σκύψεις.
Τραγούδι: Κάθε τραγούδι έχει έναν στίχο ή μία στροφή που, την συγκεκριμένη στιγμή που το ακούω, μπορεί να το συνδυάζω με κάτι.
Ταινία: Ένας χαρισματικός άνθρωπος.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου