ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΕΤΑΞΑ
για το ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΕΚΑΤΗΣ
από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ.
για το ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΕΚΑΤΗΣ
από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ.
«Οι άνθρωποι πιστεύουν εύκολα μια ιστορία αν
τους την παρουσιάσεις με έξυπνο τρόπο, γιατί έχουν ανάγκη να πιστέψουν»
Μια από τις
μεγάλες μου αγάπες ήταν και είναι η αρχαιολογία. Από τότε που ήμουν μικρή, μου
άρεσε να διαβάζω για τους αρχαίους πολιτισμούς, όχι μόνο για τον ελληνικό αλλά
και γι’ άλλους, όπως τον αιγυπτιακό, τους πολιτισμούς της Λατινικής Αμερικής,
τον κινεζικό… Όταν έδωσα πανελλήνιες εξετάσεις, η αρχαιολογία ήταν η πρώτη μου
επιλογή. Μπορεί να μην κατάφερα να περάσω στη συγκεκριμένη σχολή, αλλά η μανία
με το αντικείμενο αυτό μου έμεινε και με ακολουθεί ως σήμερα. Έτσι, λοιπόν,
αποφάσισα να γράψω ένα βιβλίο που θα είχε σχέση με αρχαίους πολιτισμούς,
συγκεκριμένα με τον ελληνικό. Και κάπως έτσι, γεννήθηκε το έκτο μου βιβλίο, «Τα
τρία πρόσωπα της Εκάτης», που κυκλοφορεί από το νέο μου εκδοτικό «σπίτι», τις
εκδόσεις Μίνωας.
Όταν άρχισα να
γράφω το βιβλίο, αναζητούσα μια αρχαία θεά που θα ανταποκρινόταν στην ιστορία
που είχα πλάσει στο μυαλό μου. Μετά από αρκετό ψάξιμο, συνειδητοποίησα ότι η
θεά που ταίριαζε στην ιστορία μου ήταν η Εκάτη, μια θεά πανάρχαια, παλαιότερη
από τον Δία και το Δωδεκάθεο, που ξεκίνησε ως κυρά της γης, του ουρανού και της
θάλασσας και κατέληξε να συνδέεται στενά με τη μαγεία. Η αλήθεια είναι ότι
χρειάστηκε να διαβάσω και να ερευνήσω πολύ για να συγκεντρώσω τα στοιχεία που
χρειαζόμουν. Όσο, όμως, προχωρούσα στην έρευνά μου, τόσο γοητευόμουν από τη
συγκεκριμένη θεά και ήθελα να μάθω περισσότερα γι’ αυτήν. Παράλληλα, ανακάλυψα
φυτά που χρησιμοποιούνταν σε μυστικιστικές τελετές ή στην παρασκευή δηλητηρίων.
Υπήρξαν πολλές φορές που με απορροφούσε τόσο πολύ η μελέτη, που ξεχνούσα τη
συγγραφή και ξενυχτούσα πάνω στον υπολογιστή διαβάζοντας. Πρέπει να ομολογήσω
ότι η διαδικασία αυτή δεν ήταν μόνο ιδιαίτερα χρήσιμη για τη συγγραφή του
συγκεκριμένου βιβλίου, αλλά και εξαιρετικά απολαυστική και διαφωτιστική για τη
σοφία των προγόνων μας.
Μια σκοτεινή θεά
πρέπει να έχει κι έναν οπαδό, το ίδιο σκοτεινό με αυτήν. Έτσι, γεννήθηκε ο
«κακός» του βιβλίου, ο Απόλλωνας Ροδόπουλος, ένας άνθρωπος που χρησιμοποιεί τη
θρησκεία για να ικανοποιήσει τους δικούς του σκοπούς, που όμως δεν έχουν καμία
σχέση με τη λατρεία της Εκάτης. Ουσιαστικά, ο Ροδόπουλος χρησιμοποιεί τη
θρησκεία και τους οπαδούς της Εκάτης για να αποκτήσει αυτό που πάντα ονειρευόταν:
την απόλυτη δύναμη.
Την εγκληματική
του δράση θα προσπαθήσουν να σταματήσουν ο αστυνόμος Βαρσάμης και η Μάρθα
Τζόουνς, μια Ελληνο-Αυστραλή ανθρωπολόγος. Η τελευταία, χωρίς να το γνωρίζει,
έχει «ανοιχτούς λογαριασμούς» με τον Ροδόπουλο, τους οποίους θα κληθεί να
τακτοποιήσει με οδυνηρό τρόπο καθώς η ιστορία εξελίσσεται. Έτσι, με φόντο το
πανέμορφο νησί της Αίγινας, ο Βαρσάμης και η Μάρθα θα έρθουν αντιμέτωποι με τον
παντοδύναμο λειτουργό της Εκάτης και τα εγκλήματά του, προσπαθώντας παράλληλα
να εξιχνιάσουν κάποιους τελετουργικούς φόνους για τους οποίους θεωρούν ότι
ευθύνεται εκείνος.
Στο βιβλίο,
εκτός από το καθαρά αστυνομικό κομμάτι, θίγονται και άλλα θέματα. Πρώτο από όλα
είναι η θρησκεία και ο τρόπος με τον οποίον έχει χρησιμοποιηθεί για να εξυπηρετήσει
σκοπούς που ουδεμία σχέση έχουν με αυτήν. Γίνεται επίσης αναφορά στην
αρχαιοκαπηλία και σε εκείνους που δεν διστάζουν να ξεπουλήσουν τον πολιτισμό
μας για να αποκομίσουν κέρδη, καθώς και στα όρια που μπορεί να θέσει ο καθένας
στον εαυτό του ή σε εκείνα που θα ξεπεράσει προκειμένου να επιβιώσει ή να
αποκτήσει όσα επιθυμεί. Γενικά πιστεύω
ότι η αστυνομική λογοτεχνία, ακριβώς επειδή ασχολείται με το έγκλημα, ένα θέμα
κοινωνικό, μπορεί να περάσει πολλά μηνύματα στον αναγνώστη. Και αυτό προσπαθώ
να κάνω κι εγώ…
Ο Απόλλωνας Ροδόπουλος, λάτρης του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και μανιώδης συλλέκτης αρχαιοτήτων, πατώντας κυριολεκτικά επί πτωμάτων από μικρή ηλικία, κατορθώνει να εξελιχθεί σε έναν επιχειρηματία με τεράστια περιουσία, δύναμη και κύρος. Στόχος του να γίνει κυρίαρχος όλου του κόσμου. Για τον σκοπό αυτό δημιουργεί μία αίρεση πιστών στην αρχαία καταχθόνια θεότητα Εκάτη και δεν διστάζει να θυσιάσει αθώους ανθρώπους στο όνομα μιας ξεχασμένης από αιώνες θρησκείας.
Ο αστυνόμος Βαρσάμης, προϊστάμενος του Τμήματος Ανθρωποκτονιών, μαζί με την Ελληνοαυστραλή ανθρωπολόγο Μάρθα Τζόουνς προσπαθούν να ξετυλίξουν τη μυστηριώδη υπόθεση τελετουργικών φόνων… Με φόντο το νησί της Αίγινας, το άγαλμα της τριπρόσωπης Εκάτης θα σπείρει τον θάνατο, στήνοντας με μαεστρία έναν θανατηφόρο ιστό γύρω από τη Μάρθα και τον Βαρσάμη, που θα κάνουν τα πάντα για να ματαιωθεί η αρχαία προφητεία: «Όταν ματώσει η Μεγάλη Σελήνη, θα πεθάνει το παιδί με τα μάτια του λύκου που δεν βλέπουν, για να δώσει τη δύναμη στον Απόλλωνα να λούσει το σύμπαν με το φως του…».
Ένα καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ με συνεχές σασπένς, ένταση και ανατροπές που θυμίζει κινηματογραφική ταινία.
Ο αστυνόμος Βαρσάμης, προϊστάμενος του Τμήματος Ανθρωποκτονιών, μαζί με την Ελληνοαυστραλή ανθρωπολόγο Μάρθα Τζόουνς προσπαθούν να ξετυλίξουν τη μυστηριώδη υπόθεση τελετουργικών φόνων… Με φόντο το νησί της Αίγινας, το άγαλμα της τριπρόσωπης Εκάτης θα σπείρει τον θάνατο, στήνοντας με μαεστρία έναν θανατηφόρο ιστό γύρω από τη Μάρθα και τον Βαρσάμη, που θα κάνουν τα πάντα για να ματαιωθεί η αρχαία προφητεία: «Όταν ματώσει η Μεγάλη Σελήνη, θα πεθάνει το παιδί με τα μάτια του λύκου που δεν βλέπουν, για να δώσει τη δύναμη στον Απόλλωνα να λούσει το σύμπαν με το φως του…».
Ένα καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ με συνεχές σασπένς, ένταση και ανατροπές που θυμίζει κινηματογραφική ταινία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου