Βιβλιο

Βιβλιο
ΜΕ αρέσει το βιβλίο ΑΦΟΥ!!! και η αγάπη μου αυτή με ώθησε στη δημιουργία αυτού του ιστολογίου όπου θα μοιράζομαι την αγάπη μου αυτή παρουσιάζοντας σας τις απόψεις μου για τα βιβλία που με ταξιδεύουν καθώς και προτάσεις ,νέες κυκλοφορίες καθιερωμένων και πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων καθώς και βιβλιοπαρουσιάσεις στην πόλη μου Θεσσαλονίκη ΑΦΟΥ !!!

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2019

ENTROPY-ΛΙΛΛΥ ΣΠΑΝΤΙΔΑΚΗ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ

Η δεκαεφτάχρονη Ελίζαμπεθ Μπάνκς ζει στην Αμερική των '90ς,συγκεκριμένα στο Μιλγουόκι, μαζί με τους γονείς και τη γιαγιά της,πιστεύει ότι θα πεθάνει στα δεκαταεβδομα γενέθλια της, αγαπά-αναζητά την ελευθερία και δεν θέλει να συμβιβαστεί με τη ζωή που της ετοιμάζει η οικογένεια της:σπουδές,δουλειά,γάμος,παιδιά,θάνατος.
Διαφέρει από τους συνομήλικους έφηβους της εποχής,ντύνεται στα μαύρα,αγαπά τη hard rock μουσική και λατρεύει τον Κέρτ Κομπέιν.
Δεν θέλει να πάει στον χορό αποφοίτησης και να εμφανιστεί  με το dress code που ισχύει και αποφασίζει να κάνει την ανατροπή.Θα εμφανιστεί όπως αυτή αισθάνεται άνετα,προκαλώντας σχόλια και θα τολμήσει να ανέβει στη μηχανή ενός άγνωστου και να αναζητήσει την ελευθερία που τόσο ποθεί.
Η Ελίζαμπεθ-Λιζ θα αναγεννηθεί, θα μεταμορφωθεί,θα αλλάξει ακόμα και το όνομα της και ως Μαντ Ντα Σίλβα θα ακολουθήσει τον Έλιοτ και την ομάδα του, τους Riots Machine.Θα ταξιδέψει μαζί τους σε διάφορες πολιτείες όπως Σικάγο,Κάνσας,Κολοράντο,Λος Άντζελες κ.α. ,θα γνωρίσει και άλλες ομάδες μοτοσυκλετιστών,τη ζωή που ζουν,και τους άτυπους κανόνες που διέπουν τη ζωή και τη σχέση των μελών τους.Θα ζήσει επιτέλους την ελεύθερη ζωή που τόσο ποθούσε,θα πιει,θα καπνίσει,κι όχι μόνο τσιγάρα,θα αναμετρηθεί με τα όρια της κι ενίοτε θα τα ξεπεράσει!!!!
Η συγγραφέας με γλώσσα λιτή,απλή ενίοτε ωμή,έχοντας γράψει το έργο της σε πρώτο πρόσωπο μου δημιούργησε την αίσθηση πως τα πάντα διαδραματιζόταν μπροστά στα μάτια μου,το ζούσα κι εγώ έντονα,στιγμές-στιγμές νιώθοντας πως ήμουν η Λιζ-Μαντ!!!Μου θύμισε αναζητήσεις,απορίες της εφηβείας μου και ταυτόχρονα την υπέροχη αίσθηση του ταξιδιού με μηχανή(είναι ξεχωριστή εμπειρία που ευτύχησα να τη ζήσω με τον σύζυγο μου,πιστεύω όσοι έχουν ταξιδέψει με μηχανή το καταλαβαίνουν απόλυτα!! 😃).
Ένα μυθιστόρημα δρόμου στην Αμερική της δεκαετίας του '90 γεμάτο τρέλα και ελευθερία(όπως αναφέρεται στο οπισθόφυλλο),το οποίο προτείνω ανεπιφύλακτα να το διαβάσετε-ζήσετε έχοντας μουσική υπόκρουση τα υπέροχα τραγούδια που αναφέρονται στο βιβλίο!!!Προσωπικά το λάτρεψα!!!!

Και όπως συνηθίζω στις απόψεις μου παραθέτω ένα (από τα πολλά😉) αγαπημένο απόσπασμα:
"Πάντα κυνηγούσα αυτό που δεν ήξερα τι είναι.Δεν ήξερα πως να το πιάσω.Μερικές φορές ήμουν σίγουρη ότι,αντί να είμαι θύτης,ήμουν θύμα.Θύμα του ίδιου μου του εαυτού.Ήταν η φύση μου τέτοια,που δεν μπορούσα να στεριώσω.Δεν ξέρω από που προερχόμαστε ή που πηγαίνουμε.Δεν πιστεύω σε έναν θεό αλλά σε πολλούς και σε κανέναν.Η αγάπη είναι για μένα η κινητήριος ενέργεια.Μπορεί να κινήσει βουνά και να καταστρέψει το σύμπαν.....
Θυμάμαι ότι ο μπαμπάς μου ήταν πρώτος αυτός που μου είπε να πιστεύω στην αγάπη.Εν αγνοία του,με οδήγησε στο να αντιληφθώ τα πάντα διαφορετικά:η αγάπη είναι η δύναμη που ενώνει αλλά και χωρίζει ,η αγάπη ήταν αυτή που οδηγούσε σε πόλεμο,σε θρησκείες και σε αφορισμούς.Για μένα,η αγάπη καθοδηγεί τα ζώα,τη φύση,τα δέντρα.Γιατί, λοιπόν ήθελαν να της δώσουν πρόσωπο και ιδιότητα και όνομα και νόμους;Απλώς είναι."(σελ.194)

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Η Ελίζαμπεθ Μπανκς είναι δεκαεφτά χρονών και δεν πρόκειται να συμβιβαστεί στη ζωή που της έχουν ετοιμάσει: κολέγιο, σπουδές, δουλειά, γάμος, παιδιά, θάνατος.

Αντιστέκεται.

Θέλει μουσική, βόλτες, ελευθερία. Προπάντων ελευθερία –είναι το οξυγόνο της. Έτσι, μόλις βρίσκει την ευκαιρία, η Ελίζαμπεθ την αρπάζει από τα μαλλιά. Καβαλάει τη μηχανή ενός αγνώστου και χάνεται, σε μια εποχή που τα πάντα ήταν πιο απλά και πιο πιθανά.

Η Ελίζαμπεθ Μπανκς δεν υπάρχει πια. Πλέον είναι η Μαντ Ντα Σίλβα, και το όνομα δεν το έχει επιλέξει τυχαία. Φτιάχνει τη δική της πραγματικότητα, γνωρίζει ανθρώπους που θα τη φέρουν αντιμέτωπη με το σκοτάδι μέσα της, ξεπερνάει τα όρια του εαυτού της…

Ένα μυθιστόρημα δρόμου στην Αμερική της δεκαετίας του ’90, γεμάτο τρέλα και ελευθερία.











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου