ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΟΚΑ
για το "ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ"
από τις εκδόσεις ΑΝΕΜΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.
Αυτές
τις μέρες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άνεμος το νέο μου βιβλίο, Το
Παιχνίδι, ένα ψυχολογικό/ ψυχογραφικό θρίλερ με σαφέστατες κοινωνικές
προεκτάσεις το οποίο επιχειρεί να διεισδύσει στις πιο μύχιες και σκοτεινές πτυχές
της ανθρώπινης ψυχής ειδικά όταν, υπό κατάλληλες συνθήκες, εξωθείται στα άκρα
και πέρα από τα όρια της φέρνοντας το χάος και τη συντριβή.
Τα βιβλία θρίλερ μυστηρίου είναι ένα
λογοτεχνικό υποείδος του crime
fiction
(μυθοπλασία του εγκλήματος) με πολλούς φανατικούς αναγνώστες για πολλούς και
διάφορους λόγους: η περιρρεόυσα ατμόσφαιρα μυστηρίου, ο σταθερός ρυθμός της
αφήγησης, η γρήγορη δράση, το έντονο σασπένς, οι συνεχείς ανατροπές και οι
ενδιαφέροντες χαρακτήρες είναι μερικά από τα στοιχεία που κάνουν αυτά τα βιβλία
πραγματικά page-turners, δηλαδή, βιβλία τόσα
συναρπαστικά που ο αναγνώστης μανιωδώς γυρίζει τις σελίδες ανυπομονώντας να
μάθει τι θα συμβεί παρακάτω. Το αποτέλεσμα είναι ένα δυνατό κοκτέιλ έντονων και
ακραίων συναισθημάτων (φόβος, αγωνία, ένταση, προβληματισμός) που ανεβάζει την
αδρεναλίνη στα ύψη και ξυπνά μέσα στον αναγνώστη τα πιο πρωτόγονα ανθρώπινα
ένστικτα όπως αυτά της αυτοσυντήρησης και του φόβου του θανάτου. Κι όλα αυτά εκ
του ασφαλούς αφού ο αναγνώστης γνωρίζει πολύ καλά πως αυτό που βιώνει κυριολεκτικά
μέσα στο πετσί του και κάνει την τρίχα του να σηκωθεί είναι μια πλασματική
πραγματικότητα από την οποία θα απεγκλωβιστεί μόλις το βιβλίο τελειώσει και
λυθεί το μυστήριο.
Τα βιβλία αυτά δεν απευθύνονται μόνο στο θυμικό του αναγνώστη αλλά και στη λογική και την ευφυΐα του. Μέσα από τη σύνθετη πλοκή τους ενεργοποιούν τα εγκεφαλικά του κύτταρα, τα «μικρά φαιά κύτταρα» όπως πολύ χαριτωμένα τα ονομάζει ο θρυλικός ντετέκτιβ της Αγκάθα Κρίστι, ο Ηρακλής Πουαρό. Ο αναγνώστης καλείται να βάλει το μυαλό του να δουλέψει για να λύσει έναν γρίφο, μια δύσκολη και μυστηριώδη υπόθεση, συνήθως κάποιο φόνο ή σειρά φόνων. Κατά τον τρόπο αυτόν, ο αναγνώστης δεν είναι απλά ένας θεατής ή παρατηρητής των όσων διαδραματίζονται στις σελίδες του βιβλίου αλλά συμμετέχει, συναισθηματικά και εγκεφαλικά, στις όποιες εξελίξεις της πλοκής καθώς γίνεται ο ίδιος ένας μικρός ερασιτέχνης ντετέκτιβ που διερευνά, συλλέγει αποδεικτικά στοιχεία, ξεχωρίζει ύποπτους, ανακαλύπτει κίνητρα και διεξάγει συμπεράσματα στην προσπάθειά του να ανασυνθέσει τα κομμάτια του παζλ και να εξιχνιάσει την υπόθεση, να φτάσει δηλαδή στην αλήθεια και να αποκαλύψει τον ένοχο ή τους ενόχους. Πιστεύω πως ακριβώς αυτή η ενεργή συμμετοχή του αναγνώστη στα τεκταινόμενα του βιβλίου είναι η συνιστώσα που συναρπάζει και εξιτάρει τους λάτρεις αυτού του είδους.
Το Παιχνίδι
είναι μια σπαζοκεφαλιά για δυνατούς λύτες. Στην ιστορία μας πέντε άτομα σε
μεγάλη οικονομική δυσπραγία, ένας τζογαδόρος, ένας ακροδεξιός ρατσιστής, μια
γεωργιανή μετανάστρια, ένας άνδρας με μερική αναπηρία και μια κοπέλα της
διπλανής πόρτας ανταποκρίνονται σε μια αγγελία ενός αυτοαποκαλούμενου ‘εκκεντρικού εκατομμυριούχου’ για συμμετοχή σε
ένα παιχνίδι με έπαθλο το ποσό των εκατό χιλιάδων ευρώ σε όποιον καταφέρει να
μείνει έγκλειστός για επτά ολόκληρα μερόνυχτα σε μια στοιχειωμένη έπαυλη σε
κάποιο ερημικό τοπίο της Κέρκυρας. Μέχρι εδώ όλα καλά. Όταν, όμως, ο ένας
θάνατος διαδέχεται τον άλλον, οι παίκτες αρχίζουν να αλληλο-υποψιάζονται και το
παιχνίδι χοντραίνει. Με κάθε καινούργιο θάνατο, οι εναπομείναντες παίκτες
εξωθούνται σε ακραίες και πρωτόγνωρες συμπεριφορές, εκτρέπονται, παρανοούν και
έρχονται αντιμέτωποι με την πιο απόκρυφη και σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης
υπόστασής τους… ή ό,τι έχει απομείνει απ’ αυτήν.
Το Παιχνίδι γράφτηκε
την περίοδο της πανδημίας του Covid
19.
Ο εγκλεισμός, ο φόβος, η αγωνία, η απομόνωση και η απόγνωση, όλα αυτά τα
αρνητικά συναισθήματα που βίωνα έπρεπε να εξωτερικευτούν, να βγουν από μέσα μου,
ήταν ο μόνος τρόπος να τα εξορκίσω, να τα μετουσιώσω σε τέχνη, εν προκειμένω,
στην τέχνη της γραφής που ενίοτε λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά και λυτρώνει.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Όταν
η Μάρθα άκουσε την τσιρίδα της Ζήνας, εκστασιάστηκε. Τη φαντάστηκε ως
γιγαντιαίο ερπετό να σέρνεται στα σκαλιά του υπογείου, να ανεβαίνει στον χώρο
υποδοχής του σπιτιού, να πιάνεται από την κουπαστή της σκάλας, να γλιστράει
στους διαδρόμους του πάνω ορόφου, να φτάνει στο δωμάτιό της, να ανοίγει την
πόρτα, να σκαρφαλώνει πάνω της και να εισχωρεί σαν εξαίσια ψαλμωδία αγγέλων
στις κυρτές καμπύλες των αφτιών της.
Δείτε περισσότερα για το βιβλίο και την συγγραφέα ΕΔΩ
Παραμονές Χριστουγέννων, στην Αθήνα της οικονομικής κρίσης, πέντε εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι ανταποκρίνονται στην αγγελία ενός άγνωστου, αυτοαποκαλούμενου «εκκεντρικού», εκατομμυριούχου, που προσφέρει το έπαθλο των εκατό χιλιάδων ευρώ σε όποιον αντέξει να παραμείνει έγκλειστος στην απομονωμένη και φημολογούμενη ως στοιχειωμένη έπαυλη Σαντρέλλι, στη βορειανατολική Κέρκυρα.
Φτάνοντας εκεί, οι πέντε παίκτες διαπιστώνουν ότι τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται. Τα προσωπικά τους αδιέξοδα, όπως ο εθισμός από τον τζόγο, η ξενοφοβία και ο ρατσισμός, η διαρκής βιοπάλη και η μετανάστευση, η δυσβάσταχτη αναπηρία, η αδυναμία αντιμετώπισης των οικογενειακών αναγκών αλλά και ενός άδικου εκβιασμού, τους φέρνουν αντιμέτωπους με απρόβλεπτες συνέπειες.
Τα ανεξήγητα «μεταφυσικά» φαινόμενα δοκιμάζουν τις αντοχές και τη λογική τους, ενώ οι αιφνίδιοι και μυστηριώδεις θάνατοι, του ενός μετά τον άλλον, εξωθούν τους εναπομείναντες στα άκρα.
Η απόγνωση, ο φόβος και η σταδιακή αποκτήνωση θα καθοδηγήσουν τα αβέβαια βήματά τους, αναγκάζοντάς τους να ανακαλύψουν τα σκοτεινά και ανεξερεύνητα βάθη της ψυχής τους, όπως και το τίμημα που είναι διατεθειμένοι να καταβάλουν.
Ένα ατμοσφαιρικό, ψυχογραφικό θρίλερ μυστηρίου, που διεισδύει στο άβατο της ανθρώπινης ψυχής, η οποία όταν εξωθείται στα άκρα και πέρα από τα όριά της, νομοτελειακά έρχεται σε μετωπική σύγκρουση με τη σκοτεινή ύλη που κρύβει μέσα της.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
H Θεοδώρα Τζόκα γεννήθηκε στην Ελλάδα. Σε ηλικία μόλις δύο ετών
μετανάστευσε στη Βοστόνη των ΗΠΑ μαζί με την οικογένεια της. Στην Ελλάδα
επαναπατρίστηκε σε ηλικία δεκαοκτώ χρονών. Σπούδαζε Αγγλική Φιλολογία στο ΑΠΘ.
Εργάστηκε για πολλά χρόνια ως καθηγήτρια Αγγλικών στη δευτεροβάθμια και
πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το 1999 αποσπάστηκε για πέντε χρόνια στο Παιδαγωγικό
τμήμα του ΑΠΘ. Ασχολήθηκε εκτεταμένα με επιστημονικές μεταφράσεις, κυρίως στον
χώρο της Παιδικής Λογοτεχνίας. Άρθρα, ποιήματα και διηγήματά της έχουν
δημοσιευτεί σε πολλά Free Press έντυπα και λογοτεχνικά περιοδικά της χώρας
καθώς και στο διαδίκτυο. Το πρώτο της μυθιστόρημα Το Παρελθόν Φυγείν
Αδύνατον κυκλοφόρησε το 2013 από τις εκδόσεις Συμπαντικές Διαδρομές.
Ακολούθησε Το Βιβλίο της Ευδοκίας από τις εκδόσεις Λιβάνη το 2015
και Η Δύναμη της Στιγμής επίσης από τις εκδόσεις Λιβάνη, το 2016.
Το 2019 κυκλοφόρησε το τέταρτο μυθιστόρημά της Ο Παράξενος Χειμώνας του
Παύλου Ζήτα από τις εκδόσεις Ωκεανίδα. Το Παιχνίδι είναι
το πέμπτο της μυθιστόρημα από τις εκδόσεις Άνεμος Εκδοτική.
Ευχαριστώ πολύ, Αννούλα!
ΑπάντησηΔιαγραφή