Στην Αθήνα της δεκαετίας του ΄50, με φόντο τα δαιδαλώδη στενά της Πλάκας και των Αναφιώτικων, εκτυλίσσεται αυτό το χειμαρρώδες μυθιστόρημα με πρωταγωνιστές τους ανθρώπους της αρχοντικής αυτής γειτονιάς, όπου κάποτε χτυπούσε η καρδιά της πόλης. Υπό τους ήχους της λατέρνας που σκορπά τις μελαγχολικές μελωδίες της, νοσταλγοί κι ονειροπόλοι, τελευταίοι προσκυνητές μιας παλιάς πόλης που δεν υπάρχει πια και μιας εποχής που χάθηκε ανεπιστρεπτί, οι ήρωες συναντιούνται, ακουμπούν ο ένας στον άλλον και με οδηγό το όνειρο κάνουν το πιο μακρύ ταξίδι τους στην αγάπη.
Δεν σε χόρτασα, αγάπη μου, δεν σε χόρτασα. Με ρώτησες μια μέρα ποιο ήταν το πιο μακρύ ταξίδι που είχα κάνει. Τότε, αν και δεν σου το είπα καθαρά, σκέφτηκα ότι το πιο μακρύ ταξίδι θα ήταν εκείνο, το τελευταίο, που κάνει κάθε θνητός ακολουθώντας τη μοίρα του. Όμως τώρα είμαι σίγουρος πως άλλη είναι η απάντηση. Το πιο μακρύ και όμορφο ταξίδι μου ήσουν εσύ. Ήταν αυτή η διαδρομή που έκανα μέχρι να σε συναντήσω, μέχρι να βυθιστώ στα μάτια σου κι από εκεί να φτάσω στην καρδιά σου και να γνωρίσω την αγάπη.
ΙΣΩΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΑΜΙΩΤΗΣ
Ο Πέτρος και η Βασιλική, οι ήρωες της ιστορίας, αν και φορτωµένοι πανίσχυρες βεβαιότητες, βολικά στερεότυπα και κοινές νευρώσεις, είναι ακόµη πολύ νέοι και λαίµαργοι για ζωή. Συναντιούνται, θαµπώνονται, παρασύρονται, ονειρεύονται, ερωτεύονται ο ένας τον άλλο, κάνουν σχέδια, και ύστερα… αρκεί µια παρεξήγηση και όλα πάνε στραβά.
Ένα μυθιστόρημα για την ερωτική επιθυμία που φτωχαίνει μπροστά στην ολοένα μειούμενη ικανότητα των ανθρώπων σήμερα να συνυπάρξουν, εξαιτίας του φόβου πως θα χάσουν την ταυτότητά τους. Εν ολίγοις, μια ερωτική ιστορία για τη μαζικότερη ασθένεια της εποχής, την απομάγευση του κόσμου, και το συνηθέστερο σύμπτωμά της, την εμμονή στη μοναχικότητα.
Στο μυαλό του Πέτρου συμβαίνουν διάφορα αυτές τις στιγμές· από τη μία, τον διεγείρει η ιδέα να τολμήσει και να ανταποδώσει την εξωστρέφειά της και, από την άλλη, σχεδόν παραλύει στη σκέψη πως αν ξανοιχτεί εξίσου με εκείνη κινδυνεύει να αποδειχτεί συνηθισμένος, κουρασμένος, κυνικός, ένας κανονικός άνθρωπος που πασχίζει όπως και τόσοι και τόσοι άλλοι να κρατηθεί όρθιος. Είναι το τελευταίο που θέλει να συμβεί. Γιατί, αν εκείνη δει ποιος πραγματικά είναι, θα το δει και αυτός. Δεν είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται μπροστά του μια τέτοια προοπτική· ο Πέτρος μπορεί να αποφεύγει συστηματικά τις κατά πρόσωπο συγκρούσεις με την πραγματικότητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν ξέρει πόσο καταστροφικό είναι να αναμετριέται κανείς απροετοίμαστος με την αλήθεια του.
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΩΝ-PAUL AUSTER
Έξι μήνες μετά τον θάνατο της συζύγου και των δύο γιων του σε αεροπορικό δυστύχημα, ο καθηγητής Ντέιβιντ Τσίμερ ζει βυθισμένος στη θλίψη. Τότε, παρακολουθώντας τηλεόραση ένα βράδυ, το απόσπασμα μιας χαμένης ταινίας του Έκτορ Μαν, ενός κωμικού του βωβού κινηματογράφου, κεντρίζει το ενδιαφέρον του. Η ολοένα και μεγαλύτερη εμμονή του με το μυστήριο της αληθινής ιστορίας του Μαν θα οδηγήσει τον Τσίμερ σε ένα παράξενο και τρομακτικό ταξίδι στον γεμάτο σκιές κόσμο του ψέματος, των ψευδαισθήσεων και του απροσδόκητου έρωτα…
Γραμμένο με καθηλωτική ένταση και ακρίβεια, το συγκλονιστικό αυτό μυθιστόρημα καταβυθίζει τον αναγνώστη σε ένα σύμπαν όπου το κωμικό και το τραγικό, η πραγματικότητα και η φαντασία, η βιαιότητα και η τρυφερότητα γίνονται ένα.
Γραμμένο με καθηλωτική ένταση και ακρίβεια, το συγκλονιστικό αυτό μυθιστόρημα καταβυθίζει τον αναγνώστη σε ένα σύμπαν όπου το κωμικό και το τραγικό, η πραγματικότητα και η φαντασία, η βιαιότητα και η τρυφερότητα γίνονται ένα.
ΦΛΕΓΟΜΑΙ-TORBJORN SAFVE
26 Μαρτίου 1930, ο τριανταεπτάχρονος ρώσος ποιητής Βλαντίµιρ Μαγιακόφσκι νοσηλεύεται σε ψυχιατρική κλινική µε κατάθλιψη· λίγες µέρες αργότερα θα αυτοκτονήσει φυτεύοντας µια σφαίρα στην καρδιά του. Ενθουσιώδης και διαυγής, ανυποχώρητος και απελπισµένος, ο Μαγιακόφσκι θα σφραγίσει µε τον θάνατό του το τέλος της σοσιαλιστικής αθωότητας. Σε αυτό το εκρηκτικό µυθιστόρηµα ξεδιπλώνονται τα τελευταία εικοσιτετράωρα της ζωής του και παράλληλα φωτίζεται όλη του η αντικοµφορµιστική διαδροµή που ταυτίστηκε µε τα πρώτα χρόνια της Ρωσικής Επανάστασης. Συµπρωταγωνιστές του ιστορικά πρόσωπα, ποιητές, καλλιτέχνες και θεωρητικοί, οι οποίοι µέσα από τις σελίδες αυτού του βιβλίου εξηγούν µε πάθος τις απόψεις τους και διαπληκτίζονται ή συµφωνούν, ζωντανεύοντας µια εποχή που πραγµατικά έφερε «τον κόσµο ανάποδα».
Φλέγομαι. Άρχισε το βράδυ. Υψηλός πυρετός. Η Νόρα κάλεσε ασθενοφόρο. Με μετέφεραν με μεγάλη ταχύτητα στο νοσοκομείο του Κρεμλίνου. Όλη τη νύχτα και όλο το πρωί μια περίεργη πυρκαγιά, παγόδες στις φλόγες, μασκαρεμένες λέξεις στις φλόγες, όλα τα πανιά καίγονταν, μου έκαναν ενέσεις, αισθάνθηκα πιο δροσερός - και μετά πήραν όλα πάλι φωτιά. Δεν είναι ούτε μέρα ούτε νύχτα, μια πελώρια θάλασσα από λάδι, κίτρινα λοφία ξεπετάγονται. Θα με πονέσουν; Όχι καθόλου. Ανεβαίνω έναν «όροφο» πάνω, πετώντας, δεν πατάω κάτω. Σαν αερόπλοιο. Σαν εκείνο το αερόστατο. Το γερμανικό. Περιμένω την έκρηξη.
Φλέγομαι. Άρχισε το βράδυ. Υψηλός πυρετός. Η Νόρα κάλεσε ασθενοφόρο. Με μετέφεραν με μεγάλη ταχύτητα στο νοσοκομείο του Κρεμλίνου. Όλη τη νύχτα και όλο το πρωί μια περίεργη πυρκαγιά, παγόδες στις φλόγες, μασκαρεμένες λέξεις στις φλόγες, όλα τα πανιά καίγονταν, μου έκαναν ενέσεις, αισθάνθηκα πιο δροσερός - και μετά πήραν όλα πάλι φωτιά. Δεν είναι ούτε μέρα ούτε νύχτα, μια πελώρια θάλασσα από λάδι, κίτρινα λοφία ξεπετάγονται. Θα με πονέσουν; Όχι καθόλου. Ανεβαίνω έναν «όροφο» πάνω, πετώντας, δεν πατάω κάτω. Σαν αερόπλοιο. Σαν εκείνο το αερόστατο. Το γερμανικό. Περιμένω την έκρηξη.
Η ΠΕΙΝΑ-ΚΝΟΥΤ ΧΑΜΣΟΥΝ
Το πιο δημοφιλές και πολυμεταφρασμένο έργο του νομπελίστα συγγραφέα. Τοποθετημένο στη Χριστιανία (σημερινό Όσλο) στα τέλη του 19ου αιώνα, η Πείνα περιγράφει τις προσπάθειες του ανώνυμου ήρωα, που πασχίζει να επιβιώσει γράφοντας άρθρα για εφημερίδες, τα οποία θα του επιτρέψουν να καλύψει τις στοιχειώδεις ανάγκες του –να φάει και να κοιμηθεί– με αξιοπρέπεια. Δεν τα καταφέρνει πάντα· με την κοινωνική, φυσική και πνευματική του κατάσταση σε διαρκή εξασθένηση, περιπλανιέται στους δρόμους, βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στην παράνοια. Αυτό που τον κρατάει να μη διαλυθεί είναι το κάτισχνο κορμί του, που σε μεγάλο βαθμό καθορίζει επίσης και τη συμπεριφορά του μυαλού του.
«Ο ήρωας του Χάμσουν απαλλάσσεται συστηματικά από κάθε είδους πίστη σε κάθε είδους σύστημα και τελικά, μέσω της πείνας την οποία επιβάλλει στον εαυτό του, φτάνει στο τίποτα. Τίποτα δεν τον στηρίζει ώστε να συνεχίσει την πορεία του, κι όμως αυτός εξακολουθεί να προχωρά. Προχωρά κατευθείαν στον 20ό αιώνα».
«Ο ήρωας του Χάμσουν απαλλάσσεται συστηματικά από κάθε είδους πίστη σε κάθε είδους σύστημα και τελικά, μέσω της πείνας την οποία επιβάλλει στον εαυτό του, φτάνει στο τίποτα. Τίποτα δεν τον στηρίζει ώστε να συνεχίσει την πορεία του, κι όμως αυτός εξακολουθεί να προχωρά. Προχωρά κατευθείαν στον 20ό αιώνα».
Από την εισαγωγή του Paul Auster
Η ΣΤΕΝΗ ΠΥΛΗ-ΑΝΤΡΕ ΖΙΝΤ
Ο Ζερόμ, ένα ασθενικό αγόρι που μεγαλώνει στο Παρίσι, περνά τα καλοκαίρια του στο σπίτι του θείου του στη Χάβρη. Εκεί θα γεννηθεί ο βαθύς έρωτάς του για την ξαδέρφη του την Αλίσα. Η σχέση τους όμως δεν θα εξελιχθεί όπως θα αναμενόταν, αφού η Αλίσα θα πειστεί πως η αγάπη του Ζερόμ για κείνην θέτει σε κίνδυνο την ψυχή του και θα αποφασίσει να τον σώσει θυσιάζοντας την ομορφιά της. Μια καθηλωτική ιστορία που εξερευνά τα όρια του έρωτα και της αυταπάρνησης, το μυθιστόρημα το οποίο καθιέρωσε τον Αντρέ Ζιντ ως έναν από τους κορυφαίους γάλλους συγγραφείς.
Η πόρτα ήταν κλειστή. Η εσωτερική κλειδαριά δεν πρόβαλε όμως σχεδόν καμία αντίσταση και με ένα χτύπημα του ώμου θα μπορούσα να τη σπάσω... Εκείνη τη στιγμή άκουσα θόρυβο από βήματα. Κρύφτηκα στην εσοχή του τοίχου. Δεν μπορούσα να δω ποιος έβγαινε από τον κήπο. Ωστόσο άκουσα, ένιωσα ότι ήταν η Αλίσα. Έκανε τρία βήματα μπρος και φώναξε αδύναμα: «Εσύ είσαι Ζερόμ;». Η καρδιά μου, που χτυπούσε σαν τρελή, σταμάτησε και, καθώς ο λαιμός μου είχε γίνει κόμπος και δεν μπορούσα να βγάλω λέξη, εκείνη επανέλαβε πιο δυνατά: «Ζερόμ, εσύ είσαι;». Ακούγοντάς τη να με φωνάζει, με κατέλαβε τέτοια συγκίνηση που έπεσα στα γόνατα.
Ένας ανθρωπιστής έχει τέσσερα χαρακτηριστικά: περιέργεια, ελεύθερο πνεύμα, πίστη στο καλό γούστο, πίστη στο ανθρώπινο είδος – και τα τέσσερα τα διαθέτει ο Αντρέ Ζιντ. Πρόκειται για έναν από τους σπουδαιότερους σύγχρονους ανθρωπιστές. Ε. Μ. Φόρστερ, συγγραφέας
Ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς της εποχής του.
Sunday Telegraph
Η πόρτα ήταν κλειστή. Η εσωτερική κλειδαριά δεν πρόβαλε όμως σχεδόν καμία αντίσταση και με ένα χτύπημα του ώμου θα μπορούσα να τη σπάσω... Εκείνη τη στιγμή άκουσα θόρυβο από βήματα. Κρύφτηκα στην εσοχή του τοίχου. Δεν μπορούσα να δω ποιος έβγαινε από τον κήπο. Ωστόσο άκουσα, ένιωσα ότι ήταν η Αλίσα. Έκανε τρία βήματα μπρος και φώναξε αδύναμα: «Εσύ είσαι Ζερόμ;». Η καρδιά μου, που χτυπούσε σαν τρελή, σταμάτησε και, καθώς ο λαιμός μου είχε γίνει κόμπος και δεν μπορούσα να βγάλω λέξη, εκείνη επανέλαβε πιο δυνατά: «Ζερόμ, εσύ είσαι;». Ακούγοντάς τη να με φωνάζει, με κατέλαβε τέτοια συγκίνηση που έπεσα στα γόνατα.
Ένας ανθρωπιστής έχει τέσσερα χαρακτηριστικά: περιέργεια, ελεύθερο πνεύμα, πίστη στο καλό γούστο, πίστη στο ανθρώπινο είδος – και τα τέσσερα τα διαθέτει ο Αντρέ Ζιντ. Πρόκειται για έναν από τους σπουδαιότερους σύγχρονους ανθρωπιστές. Ε. Μ. Φόρστερ, συγγραφέας
Ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς της εποχής του.
Sunday Telegraph
Η ΜΑΡΙΟΝΕΤΑ-DANIEL COLE
Έξι θύματα
Απέναντι από το διαμέρισμα του αστυνόμου Γουίλιαμ Φοκς, γνωστού με το παρατσούκλι Γουλφ, που έχει πρόσφατα επανέλθει στο Σώμα μετά από εγκλεισμό σε ψυχιατρική κλινική, εντοπίζεται μια ανθρώπινη μαριονέτα που αποτελείται από τα μέλη έξι δολοφονηθέντων ανθρώπων.
Ένα πτώμα
Ο δολοφόνος Μαριονετίστας, μέσω της πρώην συζύγου του Γουλφ, που είναι δημοσιογράφος, στέλνει φωτογραφίες από τον τόπο του εγκλήματος, καθώς και μια λίστα με έξι επόμενους στόχους και τις ημερομηνίες εκτέλεσής τους. Τελευταίος στη λίστα είναι ο ίδιος ο Γουλφ…
Κανένας ύποπτος
Ενώ τα ΜΜΕ τρελαίνονται και αναμεταδίδουν και την παραμικρή λεπτομέρεια σχετικά με την υπόθεση, η Αστυνομία καλείται να ταυτοποιήσει τα θύματα που αποτελούν τη Μαριονέτα, να προστατεύσει τους στοχοποιημένους πολίτες, να εντοπίσει τον δολοφόνο και να σταματήσει τη δράση του μέσα σε δεκαπέντε μέρες.
Μια κούρσα με τον χρόνο, ενώ όλος ο κόσμος παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα.
Ένα εξαιρετικό θρίλερ που διαβάζεται με μια ανάσα.M.J. Arlidge συγγραφέας
Ένα ιδιοφυές στη λύση του μυστήριο.Sophie Hannah, συγγραφέας
Απέναντι από το διαμέρισμα του αστυνόμου Γουίλιαμ Φοκς, γνωστού με το παρατσούκλι Γουλφ, που έχει πρόσφατα επανέλθει στο Σώμα μετά από εγκλεισμό σε ψυχιατρική κλινική, εντοπίζεται μια ανθρώπινη μαριονέτα που αποτελείται από τα μέλη έξι δολοφονηθέντων ανθρώπων.
Ένα πτώμα
Ο δολοφόνος Μαριονετίστας, μέσω της πρώην συζύγου του Γουλφ, που είναι δημοσιογράφος, στέλνει φωτογραφίες από τον τόπο του εγκλήματος, καθώς και μια λίστα με έξι επόμενους στόχους και τις ημερομηνίες εκτέλεσής τους. Τελευταίος στη λίστα είναι ο ίδιος ο Γουλφ…
Κανένας ύποπτος
Ενώ τα ΜΜΕ τρελαίνονται και αναμεταδίδουν και την παραμικρή λεπτομέρεια σχετικά με την υπόθεση, η Αστυνομία καλείται να ταυτοποιήσει τα θύματα που αποτελούν τη Μαριονέτα, να προστατεύσει τους στοχοποιημένους πολίτες, να εντοπίσει τον δολοφόνο και να σταματήσει τη δράση του μέσα σε δεκαπέντε μέρες.
Μια κούρσα με τον χρόνο, ενώ όλος ο κόσμος παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα.
Ένα εξαιρετικό θρίλερ που διαβάζεται με μια ανάσα.M.J. Arlidge συγγραφέας
Ένα ιδιοφυές στη λύση του μυστήριο.Sophie Hannah, συγγραφέας
Υποψήφιο για τo Βραβείο της Σουηδικής Ακαδημίας Αστυνομικής Λογοτεχνίας
Πενσιλβάνια, ΗΠΑ, 2012. Ένας 16χρονος νεαρός βρίσκεται νεκρός και στο σημείωμα της αυτοκτονίας κατηγορεί τον Ρον Χάριμαν, υποψήφιο των Δημοκρατικών για το Κογκρέσο, ότι του ράγισε την καρδιά. Ο Χάριμαν, παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών, ορκίζεται ότι δεν είχε ποτέ σχέση με τον νεαρό.
Ο Λούντβιχ Λιχτ καλείται από το πρώην αφεντικό του τον Τζι-Τι, που τώρα δουλεύει για μια ιδιωτική εταιρεία ασφαλείας, να ανακαλύψει ποιος κρύβεται πίσω από την προσπάθεια σπίλωσης του Χάριμαν. Ο πρώην πράκτορας της Στάζι και νυν ανεξάρτητος συνεργάτης για όλες τις δύσκολες αποστολές φτάνει στη χώρα της ελευθερίας περιμένοντας μια απλή υπόθεση ρουτίνας. Στην πορεία όμως συνειδητοποιεί ότι παίζονται πολύ μεγαλύτερα πράγματα από μια απλή βουλευτική εκλογή: Η ίδια του η ψυχή είναι ένα από αυτά· η μοίρα των Ηνωμένων Πολιτειών είναι ένα ακόμα.
Με πλοκή που θυμίζει Homeland και House of Cards, γεμάτο σασπένς και ανατροπές, το βιβλίο αυτό δεν προσφέρει μόνο αναγνωστική απόλαυση. Είναι και ένα διεισδυτικό και ευφυές σχόλιο στην τρέχουσα πολιτική πραγματικότητα.
Arbetarbladet
Πενσιλβάνια, ΗΠΑ, 2012. Ένας 16χρονος νεαρός βρίσκεται νεκρός και στο σημείωμα της αυτοκτονίας κατηγορεί τον Ρον Χάριμαν, υποψήφιο των Δημοκρατικών για το Κογκρέσο, ότι του ράγισε την καρδιά. Ο Χάριμαν, παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών, ορκίζεται ότι δεν είχε ποτέ σχέση με τον νεαρό.
Ο Λούντβιχ Λιχτ καλείται από το πρώην αφεντικό του τον Τζι-Τι, που τώρα δουλεύει για μια ιδιωτική εταιρεία ασφαλείας, να ανακαλύψει ποιος κρύβεται πίσω από την προσπάθεια σπίλωσης του Χάριμαν. Ο πρώην πράκτορας της Στάζι και νυν ανεξάρτητος συνεργάτης για όλες τις δύσκολες αποστολές φτάνει στη χώρα της ελευθερίας περιμένοντας μια απλή υπόθεση ρουτίνας. Στην πορεία όμως συνειδητοποιεί ότι παίζονται πολύ μεγαλύτερα πράγματα από μια απλή βουλευτική εκλογή: Η ίδια του η ψυχή είναι ένα από αυτά· η μοίρα των Ηνωμένων Πολιτειών είναι ένα ακόμα.
Με πλοκή που θυμίζει Homeland και House of Cards, γεμάτο σασπένς και ανατροπές, το βιβλίο αυτό δεν προσφέρει μόνο αναγνωστική απόλαυση. Είναι και ένα διεισδυτικό και ευφυές σχόλιο στην τρέχουσα πολιτική πραγματικότητα.
Arbetarbladet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου