Βιβλιο

Βιβλιο
ΜΕ αρέσει το βιβλίο ΑΦΟΥ!!! και η αγάπη μου αυτή με ώθησε στη δημιουργία αυτού του ιστολογίου όπου θα μοιράζομαι την αγάπη μου αυτή παρουσιάζοντας σας τις απόψεις μου για τα βιβλία που με ταξιδεύουν καθώς και προτάσεις ,νέες κυκλοφορίες καθιερωμένων και πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων καθώς και βιβλιοπαρουσιάσεις στην πόλη μου Θεσσαλονίκη ΑΦΟΥ !!!

Κυριακή 14 Απριλίου 2019

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ''ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΣΤΕΡΗΣΕΩΝ" ΤΟΥ ΧΑΡΗ ΜΑΥΡΟΥ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 15/4/2019 ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΑΣ ΑΦΟΥ!!!

Οι εκδόσεις 24γράμματα και το βιβλιοπωλείο Πρωτοπορία(Θεσ/νίκη)
σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΣΤΕΡΗΣΕΩΝ
του Χάρη ΜαύρουΔευτέρα, 15 Απριλίου 2019, ώρα 19:00

Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
Μαίρη Λεριά: ραδιοφωνική/ τηλεοπτική παρουσιάστρια- ζωγράφος

Δέσποινα Σαββίδου: δασκάλα- αιρετή εκπρόσωπος
των εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΠΕ (Περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) Δυτικής Θεσσαλονίκης

Άννα Πατέρα: διαχειρίστρια της βιβλιοφιλικής ομάδας-σελίδας ΜΕ
αρέσει το βιβλίο ΑΦΟΥ!!



«Το Παιχνίδι Των Στερήσεων» είναι το τρίτο σας βιβλίο. Τι το διαφοροποιεί ως προς τα προηγούμενα δύο;
Κάθε βιβλίο ανταποκρίνεται σε μια συγκεκριμένη περίοδο του συγγραφέα, είναι το παράθυρο στον ψυχικό του κόσμο τη στιγμή που καταγράφεται. Η τοποθέτησή μου απέναντι στον κόσμο της συγγραφής είναι πλέον διαφορετική από τη σύλληψη του πρώτου μου μυθιστορήματος, ακόμη και του δεύτερου, αν και έχουν περάσει μόλις δύο χρόνια από την έκδοσή του.  Αυτό αποτυπώνεται πια και στη γραφή μου. Γράφω χωρίς περισπασμούς, γιατί γνωρίζω ξεκάθαρα τους λόγους που γράφω. Δε με αφορά αν θα είμαι αρεστός ή όχι, αν θα τύχει το σύγγραμμά μου ευρείας αποδοχής ή αρνητικών κριτικών. Με αφορά να είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου, με όσα έχω να μοιραστώ, με όσα είναι άξια να επικοινωνήσω. Προτιμώ να  παραμείνουν όσα γράφω στο συρτάρι μου, απ’ το να κάνω την οποιαδήποτε εκποίηση.

Τι σημαίνει η λέξη «στέρηση» για εσάς τον ίδιο και τι για τους ήρωές σας;
Η στέρηση είναι μια λέξη από μόνη της πολύ δυνατή. Το γεγονός ότι χρησιμοποιείται στον τίτλο του βιβλίου στον πληθυντικό αριθμό δείχνει ακριβώς τη διάθεσή μου να την προσεγγίσω σε πολλά επίπεδα. Η στέρηση  ως έλλειψη στο επίπεδο των επιθυμιών, στο επίπεδο των επιλογών και στο επίπεδο της ίδια της συγγραφής. Οι ήρωες λοιπόν αυτομάτως θα πρέπει να υπακούσουν στη δική μου ερμηνεία της λέξης αυτής. Ήρωες στερημένοι σεξουαλικά, ήρωες που στερούνται την αγάπη και τη γονική φροντίδα, ήρωες που στερούν από τους άλλους όσα τους αξίζουν και ήρωες που στερούνται επιλογών από την πρώτη μέρα της γέννησής τους.

Πιστεύετε πως κάποια θέματα που θίγονται στο βιβλίο σας αποτελούν μέχρι σήμερα ταμπού για την ελληνική κοινωνία;
Κάθε κοινωνία είχε, έχει και θα έχει τα δικά της ταμπού. Όπως γράφω και μέσα στις σελίδες του βιβλίου, η κοινωνία προσπαθεί να προστατευτεί από οτιδήποτε απειλεί τη διαιώνισή της. Στόχος μου ήταν και θα είναι μέσα από τη συγγραφή να καλλιεργώ την ενσυναίσθηση, με όποιο κόστος. Οπότε ήταν αναπόφευκτο να μην ασχοληθώ με θέματα που για κάποιους-ες η αποτύπωσή τους και μόνο σε γραπτό λόγο αποτελεί πεδίο απαγόρευσης.

Στις πρώτες εισαγωγικές σελίδες έχετε χρησιμοποιήσει τη φράση του Menken πως «πουριτανισμός είναι να σε στοιχειώνει ο φόβος ότι κάποιος, κάπου, μπορεί να είναι ευτυχισμένος». Είναι ένα βιβλίο που θα μπορούσε να διαβάσει εύκολα κάποιος πουριτανός;
Το μυθιστόρημα αυτό είναι μια γροθιά στον πουριτανισμό, στην κοινωνική και ατομική υποκρισία. Ένας πουριτανός δε θα μπορέσει να διαβάσει το βιβλίο, ακόμα και αν ξεκινήσει την ανάγνωσή του αγνοώντας το περιεχόμενό του. Και αυτό γιατί στην πραγματικότητα το βιβλίο απευθύνεται σε αυτούς, τους λέει ξεκάθαρα «ε, ψιτ, γνωρίζετε το μέγεθος της δυστυχίας σας;». Οι άνθρωποι δεν έχουμε μάθει να διαχειριζόμαστε αλήθειες που αφορούν εμάς, παρά μονάχα τις αλήθειες των άλλων.

Στο «Παιχνίδι των Στερήσεων» τοποθετείστε ξεκάθαρα απέναντι στον κάθε ήρωα, εκφράζετε δηλαδή ανοιχτά τις συμπάθειες και τις αντιπάθειές σας. Θεωρείτε πως αυτό προκαταβάλει τον αναγνώστη και του στερεί τη χαρά της αυτονομίας ως προς την τοποθέτησή του απέναντι στους ήρωες;

Είναι ένα βιβλίο γραμμένο με απόλυτη ειλικρίνεια. Θα το θεωρούσα υποκρισία λοιπόν από πλευράς μου να μην τοποθετηθώ ανοιχτά ως προς τα αισθήματα που τρέφω για τον κάθε ήρωα.  Η παρουσίαση των ηρώων με ξεκάθαρα τα αρνητικά ή τη θετικά τους περιγράμματα είναι επιτηδευμένη. Σκοπός μου σε αυτό το βιβλίο είναι να δείξω πως υπάρχουν συμπεριφορές δυσλειτουργικές, όποια και αν είναι η δική μας γνώμη, είτε συμπαθούμε, είτε αντιπαθούμε έναν ήρωα. Ο αναγνώστης δε χάνει ποτέ και με κανέναν τρόπο το δικαίωμα του στην κρίση, αντιθέτως στο συγκεκριμένο βιβλίο έχει δίπλα στους ήρωες τους ένα ακόμη πρόσωπο να κρίνει, όχι απλά ως συγγραφέα του βιβλίου, αλλά ως άνθρωπο που παίρνει θέση σε όσα διαδραματίζονται. Είναι ένας προσωπικός διάλογος, με τη συγγραφική μάσκα να είναι πεσμένη στο πάτωμα, στον οποίο όπως έχω προαναφέρει δε φοβάμαι να κριθώ.

Το βιβλίο σας έχει στοιχεία αστυνομικού μυθιστορήματος, χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί ένα αμιγώς αστυνομικό μυθιστόρημα, αφού η ανάλυση της ανθρώπινης ψυχής είναι το στοιχείο που υπερτερεί. Θα γράφατε ένα εξολοκλήρου αστυνομικό μυθιστόρημα;
Δεν μπορώ να αποκλείσω το γεγονός πως κάποιο επόμενο μου βιβλίο θα χαρακτηριστεί ως αστυνομικό μυθιστόρημα, ωστόσο όταν γράφω, σκέφτομαι μόνο ποια ιστορία θα αποτελούσε το καλύτερο όχημα για να επικοινωνήσω όσα με απασχολούν, όσα πραγματικά έχω ανάγκη να επισημάνω σε ατομικό, αλλά και κοινωνικό επίπεδο. Με αφορά η ανθρώπινη ψυχή, αυτήν εξετάζω κάθε φορά, αυτή είναι στο επίκεντρο των αναλύσεών μου. Αν μια ιστορία αστυνομικού χαρακτήρα μπορεί να αναδείξει τα προτερήματα ή τα μειονεκτήματα της ψυχής στο μέγιστο βαθμό, τότε είναι πολύ πιθανόν να συμβεί κάτι τέτοιο. Εξάλλου, η συγγραφή είναι ένα πεδίο απεριόριστων δυνατοτήτων και συνδυασμών. Είναι κρίμα να αποκλείουμε κάποιες από αυτές εκ των προτέρων.

 Στις πρώτες εισαγωγικές σελίδες του βιβλίου διαπιστώνουμε πως έχετε αφιερώσει το μυθιστόρημά σας στους αξιοπρεπείς. Πώς ορίζετε εσείς την αξιοπρέπεια;
Την ορίζω ως ηθική ακεραιότητα, ως ύπαρξη ενός ατομικού αξιακού συστήματος που βασική του αρχή έχει να μη βλάπτεις ηθελημένα τον άλλον ή ακόμα και τον ίδιο σου τον εαυτό.

Συγγραφικά ποιο θα είναι το επόμενο βήμα σας;
Ετοιμάζω κάτι τελείως διαφορετικό από τα τρία μυθιστορήματα που έχουν ήδη εκδοθεί, ίσως την πιο «μαύρη» ιστορία από όλες. Η αλήθεια είναι ότι είμαι ενθουσιασμένος με τη συγκεκριμένη ιδέα, ωστόσο απαιτεί από πλευράς μου μεγάλη ενεργειακή κατανάλωση, αφού τα θέματα που θα θιχτούν είναι ίσως τα πιο ευαίσθητα που έχω αγγίξει μέχρι στιγμής. 


Οι τοπικές εφημερίδες της Αλεξανδρούπολης κάνουν πρωτοσέλιδο έναν θάνατο, αφήνοντας υπονοούμενα πως συνδέεται με ένα σκανδαλώδες σενάριο. Μία τριμελής ελληνική οικογένεια: πατέρας, μητέρα, γιος. Και εκείνη.Μια νέα κοπέλα από την Πορτογαλία.
Εισβάλλει στις ζωές τους ως ερωμένη του νεότερου μέλους. Τι είναι αυτό που έχει και τους τρομάζει; Τι αποζητούν όλοι τους από εκείνη; Πότε ο φόβος γίνεται πόθος και πότε ο πόθος γίνεται φόβος; Ποιος είναι το πρόβατο και ποιοι οι λύκοι; Ένα παιχνίδι λεπτών ισορροπιών, όπου οι νικητές ορίζονται όπως θα έπρεπε να ορίζονται και στην πραγματική ζωή: οι λιγότερο στερημένοι στην αγάπη.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Χάρης Μαύρος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1983. Υπήρξε ρομαντικός για μεγάλο διάστημα της ζωής του, ωστόσο φήμες τον θέλουν να μην είναι πια. Εξακολουθεί να πιστεύει ότι τα βιογραφικά δεν αποδεικνύουν τίποτα σε κανέναν. Έχει μια γάτα, αγαπά τον χορό και τα άσπρα γλυκά. Τελευταία, άρχισε να συμπαθεί και τα υπόλοιπα. "Το παιχνίδι των στερήσεων" είναι το τρίτο του μυθιστόρημα, ενώ τα προηγούμενα δύο έχουν τους τίτλους "Οι αγάπες δεν κηδεύονται τις Τρίτες" και "Μέχρι {τις} τέσσερις".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου