Βιβλιο

Βιβλιο
ΜΕ αρέσει το βιβλίο ΑΦΟΥ!!! και η αγάπη μου αυτή με ώθησε στη δημιουργία αυτού του ιστολογίου όπου θα μοιράζομαι την αγάπη μου αυτή παρουσιάζοντας σας τις απόψεις μου για τα βιβλία που με ταξιδεύουν καθώς και προτάσεις ,νέες κυκλοφορίες καθιερωμένων και πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων καθώς και βιβλιοπαρουσιάσεις στην πόλη μου Θεσσαλονίκη ΑΦΟΥ !!!

Σάββατο 8 Μαΐου 2021

ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΤΕΚΟΥ ΓΙΑ "ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΠΛΕ ΣΕΡΒΙΤΣΙΟ" ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ


 ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΤΕΚΟΥ 

για το "ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΠΛΕ ΣΕΡΒΙΤΣΙΟ"

από τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ.





Αυτό το βιβλίο γράφτηκε αφού πρώτα κλωθογύριζε για πολλά χρόνια μέσα στο μυαλό μου. Από την παιδική μου κιόλας ηλικία τα ακούσματα και οι μνήμες της γιαγιάς Ελένης (Νίτσα τη φωνάζαμε) με έκαναν να αισθάνομαι σαν να είχα ζήσει κι εγώ στη Σμύρνη εκείνα  τα όμορφα χρόνια πριν την Καταστροφή. Ο πόνος της καθώς εξιστορούσε τα γεγονότα τη μέρα της φωτιάς και των σφαγών...την απώλεια του μικρού της αδελφού, με είχε αγγίξει βαθιά και έγινε αμέσως και δικός μου πόνος, δικές μου μνήμες, δική μου πατρίδα η Σμύρνη όπως και η Πόλη στην οποία έζησε μετά, πριν έρθει στην Ελλάδα μόνιμα, όμως αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Ο τίτλος δεν δόθηκε τυχαία.  Όπως συνέβη  με την πρωταγωνίστρια του βιβλίου έτσι και η οικογένεια της γιαγιάς μου, το μόνο πράγμα που κατάφεραν να γλιτώσουν και να πάρουν από το  σπίτι στο Κορδελιό ήταν το μπλε σερβίτσιο μάρκας Ντελφτ που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά σε γιορτινές περιστάσεις όπως γάμους, γιορτές, βαφτίσια και αρραβωνιάσματα.   Τρεις γενιές, σε αυτά τα πιάτα γιορτάσαμε τις χαρές μας, και εξακολουθούμε να το κάνουμε, ξορκίζοντας ό,τι άσχημο μπορεί να έχουμε ζήσει. Χρησιμοποιούμε ακόμα και το πιάτο που  είχε ραγίσει, σχεδόν σπάσει, κατά τη μεταφορά στη νέα πατρίδα. Το έφτιαξαν, δεν το πέταξαν. Η προγιαγιά μου η Μαρία επέμενε για αυτό λέγοντας στην κόρη της «Ό,τι σπάει ξανακολλάει και ό,τι καταστρέφεται μπορεί να φτιαχτεί από την αρχή».  Για κάποιο λόγο αυτή η φράση που μου μεταφέρθηκε μαζί με την επισήμανση για τη σπουδαιότητα του σερβίτσιου, χαράχτηκε μέσα μου και καθώς μεγάλωνα μπορούσα να καταλάβω τη σοφία της.

Πέρα όμως από τις  προσωπικές μνήμες και μαρτυρίες των προγόνων μου που αναμείχθηκαν με την πλοκή  και έγιναν κάποιες φορές ένα με τους ήρωές μου, η συγγραφή του μυθιστόρηματος αυτού στάθηκε η αφορμή για να ξετυλίξω τον μυστικό κόσμο της κατασκοπίας που δρούσε εκείνα τα χρόνια στην Μικρασία ξεκινώντας αρκετά πριν την Καταστροφή. Αγγλικές και γαλλικές μυστικές υπηρεσίες, Ιταλοί και Τούρκοι κατάσκοποι...όλοι έπαιζαν το δικό τους βρόμικο παιχνίδι σε μια  Ελλάδα που δεν διέθετε τότε μια ανεξάρτητη υπηρεσία πληροφοριών. Το 2ο Τμήμα Ανατολικών Υποθέσεων και το 4ο Τμήμα Τύπου της Διεύθυνσης Γενικών Πολιτικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών καθώς επίσης  οι κατά τόπους πρεσβείες και προξενεία αποτελούσαν τα κύρια όργανα συλλογής πληροφοριών της ελληνικής Κυβέρνησης.

Ελπίζω πως Το καλό μπλε σερβίτσιο, θα προσφέρει στους αναγνώστες του μια νέα και διαφορετική οπτική σε όσα έχουν διαβάσει και ακούσει και ταυτόχρονα θα τους μεταφέρει σε χώρους και χρόνους γεμάτους μνήμες και νοσταλγία.


Δείτε περισσότερα για το βιβλίο και την συγγραφέα ΕΔΩ

ΣΜΥΡΝΗ 1913.Η Μαργή, πληροφοριοδότρια των Βρετανών, αισθάνεται τα δάχτυλα του Τούρκου διώκτη της να σφίγγουν τον λαιμό της, την ανάσα της να κόβεται. Η εντεκάχρονη κόρη της Διδώ, με τα παράξενα μάτια που όλοι τα κοροϊδεύουν και τα φοβούνται, τίθεται μαζί με τον αδελφό της υπό την προστασία του λεβαντίνου Έντουαρντ, συνεργάτη της Βρετανικής Μυστικής Υπηρεσίας. Εκείνος θα αντιληφθεί την ιδιαίτερη ευφυΐα της και θα αναλάβει να της προσφέρει, μέσα στα επόμενα χρόνια, όλα τα εφόδια που θα τη μετατρέψουν σε πολύτιμη κατάσκοπο, ενώ παράλληλα προσπαθεί να κρύψει το ανόσιο αίσθημα που γεννιέται για την προστατευόμενή του.

Η μέρα της φωτιάς και της καταστροφής θα σημαδέψει για πάντα τη Διδώ. Κουβαλώντας βαριές απώλειες στις αποσκευές της, θα πάρει τον δρόμο της προσφυγιάς, δημιουργώντας μια νέα ζωή στην Ελλάδα, σε έναν τόπο που ταλανίζεται από τα δικά του προβλήματα.

Ένα πιάτο που ράγισε στο ταξίδι για τη νέα πατρίδα θα υπενθυμίζει σε όλους πως ό,τι σπάει ξανακολλάει και ό,τι καταστρέφεται μπορεί να φτιαχτεί από την αρχή.

Ένα μυθιστόρημα πλημμυρισμένο από τους ηδονικούς αναστεναγμούς της Σμύρνης πριν από την Καταστροφή, τους ψιθύρους των μυστικών υπηρεσιών που έδρασαν τότε εκεί και τον έρωτα που μπορεί να γεννηθεί από δυο μάτια διαφορετικού χρώματος.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΤΕΚΟΥ γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε γαλλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και πήρε μεταπτυχιακό τίτλο από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Εργάστηκε ως διοικητική υπάλληλος για αρκετά χρόνια σε πολυεθνικές εταιρείες, ενώ πλέον κάνει μεταφράσεις και παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα σε παιδιά. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορούν επίσης τα μυθιστορήματά της ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΦΩΣ, Η ΜΟΙΡΑ ΤΗΣ ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ και ΔΕΞΙ ΚΙΤΡΙΝΟ ΛΟΥΣΤΡΙΝΙ, καθώς και το βιβλίο της για εφήβους YOLO – ΖΕΙΣ ΜΟΝΑΧΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου